Gotowi na przyszłość?

Gotowi na przyszłość?

W czasie warsztatów, które odbyły się w naszej szkole 27 maja oraz 3 i 4 czerwca w ramach lokalnych aktywności związanych z realizacją projektu „NEXT – young NEET’s shaping expectations for the future of Europe” młodzież z klas III analizowała zarówno wyzwania, z jakimi przyjdzie jej się wkrótce zmierzyć, jak i możliwości, jakie przed nią stoją. Dyskutowano o kompetencjach przyszłości, planowano domowy budżet, robiono rozeznanie wśród ofert pracy, ale także ofert wynajmu mieszkań. Trzecioklasiści przygotowywali się do rozmów rekrutacyjnych, brali udział w symulacjach takich spotkań, rozmyślali o własnych biznesach, szukali pomysłów, uczyli się pisać wnioski o dofinansowanie swoich działalności, a wszystko to pod czujnym okiem pani pedagog i zaproszonych gości: Pani Doroty Chrzanowskiej – Florków, Pani Małgorzaty Słoneckiej – Sekretarz Miasta Bolesławiec oraz Pani Karoliny Jankowskiej – Kierownik Centrum Aktywizacji Zawodowej.

Rynek pracy to dynamiczne i wielowymiarowe środowisko, które nieustannie ewoluuje pod wpływem zmian technologicznych, społecznych oraz ekonomicznych. Szczególną uwagę w tym kontekście przykuwa sytuacja młodych ludzi, którzy wkraczają na rynek pracy z nadzieją na znalezienie stabilnego zatrudnienia i realizację zawodowych aspiracji. Współczesne wyzwania, takie jak automatyzacja, globalizacja czy zmieniające się potrzeby pracodawców, stawiają przed młodymi nowe bariery, ale także otwierają nieznane wcześniej możliwości.

Młodzi pracownicy, często określani mianem pokolenia Z, przynoszą ze sobą unikalne umiejętności i podejście do pracy, które różni się od wcześniejszych generacji. Ich biegłość w technologiach cyfrowych, elastyczność oraz dążenie do równowagi między życiem zawodowym a prywatnym kształtują nowe standardy na rynku pracy. Jednakże, mimo tych atutów, młodzi ludzie borykają się z wieloma trudnościami, takimi jak wysokie wymagania rekrutacyjne, niestabilność zatrudnienia czy niskie wynagrodzenia na początku kariery zawodowej.

Jednym z kluczowych elementów determinujących sukces młodych pracowników są też kompetencje przyszłości. Wspomniana już automatyzacja, globalizacja, sztuczna inteligencja, oraz inne megatrendy technologiczne redefiniują wymagania wobec pracowników. Kompetencje, takie jak umiejętność krytycznego myślenia, rozwiązywanie problemów, kreatywność, współpraca w zróżnicowanych zespołach, oraz zdolność do ciągłego uczenia się, stają się nieodzowne w nowoczesnym środowisku pracy.

Podczas trzech intensywnych dni omówiono szereg istotnych kwestii, które wpływają na zatrudnienie młodych ludzi oraz ich rozwój zawodowy. Uczestnicy warsztatów i nasi eksperci dzielili się swoimi doświadczeniami, spostrzeżeniami i propozycjami rozwiązań. Dziękujemy za ten twórczy czas.

op. koordynatorka projektu – Monika Filipiak

Komentarze

komentarzy

Podobne wpisy

Pożegnanie Absolwenta rocznika 1951

Pożegnanie Absolwenta rocznika 1951

Z ogromnym smutkiem przyjęliśmy informację o śmierci Pana Władysława Wieczorka, jednego z pierwszych absolwentów naszej szkoły, który egzamin maturalny zdawał w 1951 roku. Zapamiętamy Go jako wielkiego przyjaciela naszego liceum, który, pomimo faktu, że mieszkał we Wrocławiu - odwiedzał nas...

Kolejne szkolne warsztaty projektu „NEXT…”, tym razem o stereotypach płciowych

Kolejne szkolne warsztaty projektu "NEXT...", tym razem o stereotypach płciowych

Nowy rok szkolny 2024/2025 to kolejna porcja wyzwań dla naszej młodzieży, które stawia przed nimi projekt „NEXT Young NEETs shaping EXpectations for The Future of Europe”. Zespół projektowy już szykuje się do wyjazdu na Łotwę, a w szkole klasa III b i III c wzięły udział w pierwszym spotkaniu...

Warsztaty mineralogiczne, czyli w poszukiwaniu ważnego kamienia

Warsztaty mineralogiczne, czyli w poszukiwaniu ważnego kamienia

"Pacta sunt servanta" jak powiada łacińskie przysłowie, a polska wersja to nic innego jak - umów należy dotrzymywać. Zwłaszcza, jeśli umowa jest fantem zaproponowanym przez panią Ewę Suchecką w tegorocznym "Zielonym Koncercie", a wylicytowanym przez grupy z geografii rozszerzonej. Przyszedł czas...