Erasmus+Past Roads and Future Ways

Celem projektu jest rozwijanie wśród uczniów kompetencji świadomego uczestnictwa w dziedzictwie kulturowym swojego regionu, kraju i Europy oraz umiejętności uczenia się w połączeniu z budowaniem wzajemnego zrozumienia i tolerancji wobec różnych kultur, tak aby w pełni korzystać z ich dziedzictwa. Dodatkowo uczniowie będą rozwijali swoje kompetencje porozumiewania się w językach obcych oraz umiejętności cyfrowe.

Sposobem na osiągnięcie tego celu ma być skupienie się na historycznych szlakach w Europie i odkrywanie ich wpływu na kształtowanie się krain i społeczeństw. Jednocześnie projekt skupi się na promowaniu własnego regionu w perspektywie jego wzmocnienia ekonomicznego, atrakcyjności turystycznej i podejmowania wyzwań zawodowych.

Zamierzonym efektem projektu jest utworzenie ogólnodostępnej aplikacji – bazy danych opartej na historycznych szlakach przebiegających przez Europę i nasz region. Uczestnicy projektu będą gromadzili w tej bazie dokumentację multimedialną (teksty, zdjęcia, filmy, mapy tematyczne, wykresy, itp.) która będzie powstawała podczas kolejnych spotkań i prac grupy projektowej.

Dzięki działaniom upowszechniającym, do których włączone będą lokalne władze i przedsiębiorstwa zaangażowane w budowanie dziedzictwa lokalnego, nowa aplikacja ma funkcjonować jako użyteczne źródło informacji dla osób zainteresowanych dziedzictwem kulturowym, uczniów i turystów.

Szkolna grupa projektowa liczy 20 osób i ma ona wyjeżdżać na tygodniowe spotkania do wszystkich szkół partnerskich oraz przyjąć gości z tych krajów w naszej szkole, a kierują nią pani Bogna Łasica i pani Barbara Jusypenko.

Partnerzy:

Nasze liceum współpracuje w tym projekcie ze szkołami średnimi w Włoch (koordynatorzy), Hiszpanii, Portugalii, Serbii i Grecji.

Uczestnicy projektu: 

Koordynator projektu

IISS Francesco De Sanctis Sant’Angelo dei Lombardi, Italy

http://www.iissdesanctis.it/

IES Castelar, Avda. Ramón y Cajal, 2 , Badajoz , Spain https://iescastelar.educarex.es/

1st. Imerisio Geniko Lykeio Nafpliou Argolidas, Amalias 25, Greece https://1lyk-nafpl.arg.sch.gr/

Escola Secundária São Pedro, Vila Real, Rua Morgados de Mateus, Portugal 

http://escolasaopedro.pt/index.php

Tehnicka skola, Kneginje Ljubice 3-5, Zajecar, Serbia

http://www.tsz.edu.rs/index.php

Materiały o działaniach w projekcie:

Wyjazd do Hiszpanii – 3-11.04.2022 https://www.lo.boleslawiec.pl/2022/04/nasz-erasmus-w-hiszpanii/

Reflekcje z pobytu w Badajos (Hiszpania) – 3-11.04.2022

Materiał podsumowujący realizację projektu w roku szkolnym 2021/22 przygotowany przez Igora Markiewicza z kl. II a : https://www.canva.com/design/DAFEChLKZTU/qF9PUfm5BFQcMUk9UQ5_1A/view?utm_content=DAFEChLKZTU&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton

Wyjazd do Serbii – 11-18.03.2023

Podobne wpisy

Ranking Perspektyw - Licea Ogólnokształcące

Informacje pochodzą z Wikipedii Pierwszy ranking szkół „Perspektywy” przygotowały w roku 1992 i był to ranking szkół warszawskich (...). W 1998 roku podjęto decyzję o opublikowaniu pierwszego rankingu szkół wyższych, przygotowanego przy współpracy z uczelniami. Powołano Fundację Edukacyjną...

Ankieta dla klas I - Bezpieczeństwo w Internecie

Link do ankiety Młodzież w Internecie - obraz Powiatu Bolesławieckiego 2024

Procedura zmiany: klasy, przedmiotu rozszerzonego, języka.

I LO - Szkolna Procedura dokonania zmiany: profilu klasy, przedmiotu rozszerzonego, języka(kontynuacja lub podstawowy) Procedura zmiany profilu klasy, przedmiotu, języka 2023 Podanie o zmianę - klasy,przedmiotu, języka