Ruch olimpijski

Każdy uczeń I LO ma szansę na poszerzenie swojej wiedzy i sprawdzenie jej w olimpiadach i konkursach przedmiotowych. Co roku z tej możliwości korzysta prawie połowa uczniów, biorąc udział w zawodach mających wieloletnią tradycję, takich jak m.in. Olimpiada Biologiczna, Chemiczna, Fizyczna, Artystyczna, Historyczna, Wiedzy o Unii Europejskiej, czy Języka Angielskiego, w których uczniowie plasują się w pierwszej 10 w województwie, ale również – z powodzeniem – próbują sił w olimpiadach i konkursach, które mają niedługą historię, jak na  przykład: Olimpiada Zdrowego Stylu Życia, Turniej Wiedzy Pożarniczej, konkursy translatorskie i lingwistyczne, Olimpiada  Wiedzy Religijnej oraz konkursy o tematyce papieskiej i biblijnej, czy – w ostatnich latach – Olimpiada Policyjna, w której mamy już kilku finalistów. Magnesem do udziału w ruchu olimpijskim jest nie tylko szansa na zdobycie indeksu na studia, ale także atrakcyjne nagrody rzeczowe i wycieczki (Bruksela, Strassburg).

Uczniowie biorący udział w ruchu olimpijskim oraz ich opiekunowie są nagradzani na dorocznej uroczystości podsumowania ruchu olimpijskiego, która odbywa się pod koniec kwietnia.

Szkolny Ruch Olimpijski regulowany jest zapisami Szkolny Program Wspierania Uzdolnień w którym zawarte są informacje, prawa i obowiązki wynikające z udziału uczniów w olimpiadach, konkursach oraz reprezentowaniu szkoły w rozgrywkach sportowych.

Podobne wpisy

Godziny otwarcia

  rysunek Wincentego Tyrankiewicza   nauczyciel bibliotekarz : mgr Anna Tarnachowicz w roku szkolnym  2022/2023  biblioteka czynna:   PONIEDZIAŁEK   7:40 – 8:50                                   9:45 - 12:20     WTOREK               10:40 - 13:15     ŚRODA                    11:45 ...

2022

 Program edycji regionalnej środa, 5 października godz. 9:50 Czy od dziś żyjemy na kredyt? Katastrofalne skutki zmian klimatu (wykład inauguracyjny) prof. dr hab. Jadwiga Sołoducho zapisy: dfn@lo.boleslawiec.pl I LO w Bolesławcu, ul. Tyrankiewiczów 11 godz...

Erasmus+Past Roads and Future Ways

Celem projektu jest rozwijanie wśród uczniów kompetencji świadomego uczestnictwa w dziedzictwie kulturowym swojego regionu, kraju i Europy oraz umiejętności uczenia się w połączeniu z budowaniem wzajemnego zrozumienia i tolerancji wobec różnych kultur, tak aby w pełni korzystać z ich...