DKK

DKK

Od września 2013 roku działa w szkole Dyskusyjny Klub Książki

 

Zasady DKK:

  • szanujemy opinie innych, im więcej różnych opinii tym lepiej,

  • nie oceniamy gustów czytelniczych klubowiczów,

  • nie wszystkie lektury nam się spodobają, ale mimo to spróbujmy je przeczytać,

  • przychodzimy na spotkanie nawet wtedy, kiedy nie udało się nam dokończyć lektury,

  • każdy członek klubu jest mile widziany, bez względu na to w jakim tempie czyta,

  • jesteśmy otwarci na nowych autorów i nowe książki,

  • przede wszystkim mamy się dobrze bawić!

Do tej pory odbyło się 45 spotkań Szkolnego DKK, na których omawialiśmy przeczytane książki, jeździliśmy na spotkania autorskie, zwiedzaliśmy inne biblioteki np. Bibliotekę Uniwersytecką na Piasku we Wrocławiu, Bibliotekę Publiczną w Opolu. Czasami zapraszaliśmy gości, pracowników Miejskiej Biblioteki Publicznej w Bolesławcu, bolesławiecką autorkę i tłumaczkę Iwonę Banach itp.

W czerwcu 2019 roku braliśmy udział w Żywej Bibliotece w Mediatece we Wrocławiu.

Tym razem nie dyskutowaliśmy o książkach tylko z książkami. 

W katalogu Żywej Biblioteki znaleźliśmy paletę Żywych Książek, czyli osób prezentujących różne mniejszości. Osoby w jakiś sposób dyskryminowane, wykluczone. W sumie Żywa Biblioteka dysponowała 29 osobami, przy czym każda z nich miała do opowiedzenia inną historię. Celem tych rozmów było otworzenie się na odmienność, przełamanie stereotypów i pozbycie się uprzedzeń. Dzięki książkom możemy odkrywać wiele ciekawych opowieści. Żywa Biblioteka pozwoliła nam zaś poznać prawdziwe historie ludzi żyjących w rzeczywistym świecie, tu i teraz. Taki dialog pokazał nam, że rozmowa powinna łączyć zamiast dzielić, a różnice w bagażu doświadczeń nie powinny nikogo spychać na margines społeczeństwa.

Zwykle dobrze bawimy się w swoim gronie przy kawie, herbacie, ciastku i oczywiście lekturze.

Książki na klub wybieramy demokratycznie.

Pretekstem do naszych spotkań były:

  • My, dzieci z dworca ZOO Christiane F.

  • Imię róży Umberto Eco

  • Mort Terry Pratchett

  • Świat dysku Terry Pratchett

  • Życie mimo wszystko Christiane F.

  • Buszujący w zbożu Jerome Salinger

  • Lolita Vladimir Nabokow

  • Krucha jak lód Jodie Picoult

  • Dzieci ołowiu Leopold Staff

  • Świat Zofii Jostein Gaarder

  • Kto zabrał mój ser Spencer Johnson

  • Stowarzyszenie umarłych poetów Nancy H. Kleinbaum

  • Cień wiatru Carlos Ruiz Zafon

  • Gwiazd naszych wina John Green

  • Gra Endera Orson Scott Card

  • Metro 2033 Dmitry Głuchowski

  • Barbarzyńca w ogrodzie Zbigniew Herbert

  • Kasacja Remigiusz Mróz

  • Wojna nie ma w sobie nic z kobiety  Swiatłana Aleksijewicz

  • Cicer cum caule Julian Tuwim

  • Narrenturm Andrzej Sapkowski

  • Ręka Mistrza Stephen King

  • W drodze Jack Kerouac

  • Opowiadania Antoni Czechow

  • Nowy wspaniały świat Aldous Huxley

  • Dzieje Tewje Mleczarza Szolem Alejchem oraz wizyta w Operze Wrocławskiej na spektaklu: Skrzypek na dachu

  • Kraina Chichów Jonathan Carroll

  • Mistrz i Małgorzata Michaił Bułhakow

  • Blaszany bębenek Guntera Grassa i spektakl wrocławskiego teatru Capitol 'Blaszany bębenek” – wg prozy G.Grassa

  • Panny z Wilka Jarosława Iwaszkiewicza

  • Imię róży Umberto Eco

  • Dzienniki gwiazdowe Stanisława Lema

Podobne wpisy

Ranking Perspektyw - Licea Ogólnokształcące

Informacje pochodzą z Wikipedii Pierwszy ranking szkół „Perspektywy” przygotowały w roku 1992 i był to ranking szkół warszawskich (...). W 1998 roku podjęto decyzję o opublikowaniu pierwszego rankingu szkół wyższych, przygotowanego przy współpracy z uczelniami. Powołano Fundację Edukacyjną...

Ankieta dla klas I - Bezpieczeństwo w Internecie

Link do ankiety Młodzież w Internecie - obraz Powiatu Bolesławieckiego 2024

Procedura zmiany: klasy, przedmiotu rozszerzonego, języka.

I LO - Szkolna Procedura dokonania zmiany: profilu klasy, przedmiotu rozszerzonego, języka(kontynuacja lub podstawowy) Procedura zmiany profilu klasy, przedmiotu, języka 2023 Podanie o zmianę - klasy,przedmiotu, języka