Finał projektu o Dolnym Śląsku, czyli angielski w praktyce

Finał projektu o Dolnym Śląsku, czyli angielski w praktyce

Piątkową wycieczką zakończył się wieloetapowy i interdyscyplinarny projekt w języku angielskim grupy uczniów z klas II D i II C zatytułowany „We Appreciate what we Possess: Less Known but very Interesting Places of Lower Silesia”.

Projekt trwał od września, łączył w sobie wiedzę z historii, kultury, geografii i etnografii Dolnego Śląska. Pracowała nad nim ekipa uczniów z grupy z rozszerzonym językiem angielskim: Marta Stefanowska, Monika Maczkowiak, Maksymilian Karbowski, Maciej Knapik i Mikołaj Czernatowicz. Pomysłodawcą i koordynatorem projektu był nauczyciel języka angielskiego – p. Leszek Idzikowski.

W początkowym stadium projektu licealiści skupili się na zebraniu informacji o Dolnym Śląsku, głównie z książek udostępnionych przez Bibliotekę Pedagogiczną w Bolesławcu, którą często i chętnie odwiedzali. Następnie podjęli tłumaczenia na język angielski zebranej wiedzy. Wykonali także pomoce wizualne potrzebne do prezentacji, do których wykorzystali zebrane materiały, zdjęcia i własne ryciny. Ostatecznym produktem projektu była „podróż przez wieki” zorganizowana w piątek, 30 maja, która wiodła szlakiem historycznym, wytyczonym przez samych uczestników do miejsc mniej znanych, ale jakże ciekawych i bliskich jak :

cmentarzyska w lesie przy ulicy Jeleniogórskiej, któremu przypisuje się pochodzenie Celtyckie,

zamku (jednej z siedzib Piastów Śląskich) i pałacu we Wleniu (barokowej posiadłości późniejszych mieszkańców Dolnego Śląska, który nie należał wtedy do Polski),

średniowiecznej wieży książęcej w Siedlęcinie

i uroczego gościńca „Perła Zachodu” pod Jelenią Górą.

Celem projektu były nie tylko praca nad angielskim, która miała swój rezultat we wzbogaceniu języka o wiele przydatnych i fachowych słów związanych z przedmiotami projektu, ale i poszerzenie horyzontów uczestników projektu i wycieczki o przydatne fakty dotyczące regionu, gdzie mieszkamy. Nasi projektowicze zamienili się w piątek w przewodników turystycznych, którzy w sposób przystępny i arcyciekawy przedstawili po angielsku grupie wycieczkowej i opiekunom nie tylko tylko zarys historii, etnografii i kultury Dolnego Śląska, ale oprowadzali ich także po wszystkich wymienionych miejscach, profesjonalnie je omawiając w trakcie zwiedzania. Ważnym jest, że wiedza, jaką zdobyli uczniowie to informacje, których nie ma w żadnym programie nauczania szkolnego, a większość uczestników odwiedziła te mniej znane, ale jakże ciekawe miejsca Dolnego Śląska pierwszy raz…

Ciekawostką jest fakt, że na ostatnim etapie wycieczki, nad przeprawą przez Bóbr nieopodal „Perły Zachodu” pod Jelenią Górą grupa projektowa została sfilmowana przez dziennikarzy Telewizji Polsat 🙂

Zamek we Wleniu

Zamek we Wleniu

Pałac we WleniuPałac we Wleniu

Wieża w Siedlęcinie

Wieża w Siedlęcinie

ul. Jeleniogórska - dawne nekropolia celtycka

Teren dawnej nekropolii celtyckiej (ul. Jeleniogórska)

Komentarze

komentarzy

Podobne wpisy

Zmiany w podstawach programowych!

Zmiany w podstawach programowych!

Zachęcamy Rodziców oraz młodzież do zapoznania się ze zmianami w podstawach programowych. Minister Edukacji Barbara Nowacka podpisała projekty rozporządzeń zmieniających podstawę programową kształcenia ogólnego dla 18 przedmiotów w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych. Co to oznacza w...

Podręczniki na rok szkolny 2024/2025 aktualizacja!

Podręczniki na rok szkolny 2024/2025 aktualizacja!

UWAGA- aktualizacja! Ministerstwo Edukacji Narodowej uprzejmie przypomina, że zmiany w podstawie programowej zostały przygotowane tak, aby nie było konieczności wymiany podręczników. W roku szkolnym 2024/2025 i w latach kolejnych uczniowie mogą korzystać z dotychczasowych podręczników...

Wyniki rekrutacji do klas I. Gratulujemy i witamy!

Wyniki rekrutacji do klas I. Gratulujemy i witamy!

Poniżej publikujemy listy zakwalifikowanych do klas I w roku szkolnym 2024/25. Bardzo prosimy o stawienie się w szkole z oryginałami dokumentów (świadectwo i wynik egzaminu ósmoklasisty) - celem potwierdzenia woli uczenia się w I LO. Listy zakwalifikowanych do poszczególnych klas: I...