UAT promował Bolesławiec na I Targach Turystycznych w Görlitz

UAT promował Bolesławiec na I Targach Turystycznych w Görlitz

Dnia 7 grudnia nasza szkolna agencja turystyczna UAT wyruszyła na długo oczekiwane I Targi Turystyczne, będące podsumowaniem projektu „RegionalManagement” – odbywającego się we współpracy z uczniami ze szkół zarówno po stronie polskiej (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im.Adama Mickiewicza w Lubaniu, Liceum Ogólnokształcące im. Braci Śniadeckich w Zgorzelcu, Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Bolesława Prusa w Żarach) oraz niemieckiej (Gimnazjum im. Johanna Wolfganga von Goethe w Bischofswerdzie,  Augustum-Annen-Gimnazjum w Görlitz oraz Gimnazjum im.Gottfireda Ephraima Lessinga w Hoyerswerdzie). Agencje turystyczne wypracowały formułę Targów w trakcie wielu warsztatów i spotkań roboczych. Teraz przyszedł czas na prezentację. I Targi Turystyczne odbyły się w pięknej auli  Augustum-Annen-Gimnazjum w Görlitz przy udziale wielu znakomitych gości, których witał pan Tomasz Jaśków, koordynator projektu oraz przeszło 300 osób, które miały możliwość obejrzenia stanowiskach przygotowanych przez firmy z 7 szkół, na których prezentowane były najważniejsze i najciekawsze walory kulturowe regionów. To duże przedsięwzięcie finansowane było w całości z funduszu europejskiego „Interreg – Polska-Saksonia”

Nasz UAT  pod opieką pań : Anny Tarnachowicz i Katarzyny Żak zaprezentował się od ceramicznej strony, pozwalając gościom na obejrzenie prezentacji dotyczącej miasta i jego historii, zaznajomienie się z najpopularniejszymi wzorami naszych naczyń czy zostawiając swój ślad za pomocą szkliw w specjalnym miejscu. Oprócz tego, w zamian za słodką babeczkę, można było uzyskać błękitny, stempelkowy tatuaż na ręce bądź twarzy. Również odtworzona ceramiczna ławka z bolesławieckiego Rynku cieszyła się zainteresowaniem wśród młodszych i starszych. Nasze kolorowe stanowisko przyciągało zwiedzających – mamy więc nadzieję, że w interesujący sposób promowaliśmy miasto i jego walory. Byliśmy też pod wrażeniem stanowisk przygotowanych przez firmy uczniowskie z  partnerskich szkół. Każde prezentowało w niezwykle atrakcyjny sposób swoje miasta. Mimo iż leżą one niedaleko od Bolesławca, to zachęciły nas do kolejnych odwiedzin.

W trakcie Targów zaplanowano dla wszystkich firm dodatkowe atrakcje. Nasz grupa, licząc 24 osoby wzięła udział w wycieczkach po Starym Mieście Görlitz oraz Muzeum Przyrodniczym. Mimo różnic językowych, każdy poznał lepiej uczniów  „zza Odry” i osiągnął wspólny cel, jakim była promocja regionu turystycznego – Dolnego Śląska i Saksonii.

W przygotowaniu naszego stanowiska dużej pomocy udzielili nam: Starostwo Powiatowe w Bolesławcu, Urząd Miasta w Bolesławcu, Muzeum Ceramiki oraz Bolesławiecki Ośrodek Kultury – MCC, a także Fabryka Naczyń Kamionkowych „Manufaktura”, która wypożyczyła nam ceramiczne akcesoria i Zakłady Ceramiczne „Bolesławiec”, które udzieliły nam zgody na stempelkowe dekoracje. Skorzystaliśmy także z pięknych zdjęć pana Grzegorza Matoryna.

Dzięki tej pomocy mogliśmy w atrakcyjny sposób promować nasze miasto i jego walory!

op. Angelika Zielińska (UAT)

IMG_5083 IMG_5041IMG_4977IMG_4944

fot. B. Muszyński

plakat-regionalmanagement

logo

Komentarze

komentarzy

Podobne wpisy

Badali historię „Solidarności”

Badali historię "Solidarności"

W bieżącym roku szkolnym sześciu naszych licealistów: Izabela Kalenik, Katarzyna Marusiak, Kaja Szylar, Magdalena Wilk, Szymon Biegała i Kacper Gajda pod opieką pani Jolanty Kawuli, a także dwoje absolwentów: Iza Biryłko i Jan Krzywdziński  biorą udział w ogólnopolskim projekcie...

Historia po angielsku

Historia po angielsku

Kolejny projekt anglojęzyczny w ramach cyklu "Cudze chwalicie..." przygotowywany pod opieką pana Leszka Idzikowskiego - powoli zbliża się do finału. Tym razem uczniowie z klasy II a: Julia Długosz, Eryk Marcichowski, Jakub Ordyński i Natalia Wieczorek postanowili zbadać ciemne strony historii...

Srebrna Tarcza dla I LO

Srebrna Tarcza dla I LO

W opublikowanym przez "Perspektywy" w dniu 9 stycznia corocznym Rankingu Liceów uplasowaliśmy się na 317 pozycji w kraju, tym samym otrzymując symboliczną "Srebrną Tarczę". Wynik ten szczególnie nas cieszy, bo wskazuje na znaczący awans w porównaniu do roku ubiegłego (403 pozycja) i 2018...