Podróż do Szwajcarii – nagrodą dla Tomka Wawrykowicza

Tomasz Wawrykowicz, uczeń klasy III d reprezentował nasze Liceum na wyjeździe do Szwajcarii, organizowanym przez Towarzystwo Szkół Twórczych oraz Europejskie Centrum Młodzieży. Podróż była formą nagrody za wyniki w nauce. Wyjazd odbył się w dniach od 27 listopada do 2 grudnia. Tomek w towarzystwie licealistów z innych szkół zrzeszonych w ogólnopolskim TST miał między innymi możliwość zwiedzania Europejskiej Organizacji Badań Jądrowych CERN.

Oto relacja Tomka z podróży do Szwajcarii

Pierwszego dnia po przyjeździe (28.11) zwiedzaliśmy jeden z większych szczytów Szwajcarii Säntis (2502 m – odpowiadający najwyższym szczytom naszych Tatr). Następnie przejechaliśmy na najwyższy wodospad w Europie – Rheinfall w Schaffhausen. Miejscem naszego odpoczynku było schronisko Villa Jugend w Aarburgu, mieście liczącym ok. 8000 mieszkańców. Następnego dnia odwiedziliśmy szkołę w Aarburgu oraz zwiedzaliśmy Lucernę. Szkoła mieści się w kilku rozległych budynkach i szczyci się tym, że uczęszczają do niej uczniowie aż z 38 różnych państw.  Lucerna to piękne miasto, w centrum którego znajdują się zabytki z okresu średniowiecza: Kappelbrücke i Spreuerbrücke. Są to mosty łączące miasto leżące na dwóch brzegach rzeki Reuss.Jednakże pobyt w Szwajcarii to nie było tylko zwiedzanie. Cały wyjazd był pewnego rodzajem projektem językowym. Dostaliśmy od organizatorów specjalne pytania i musieliśmy pytać się ludzi o odpowiedzi (a także tłumaczyć wszystko na język angielski). Następnego dnia był wyczekiwany wyjazd do Genewy. Przez prawie 2 godziny zwiedzaliśmy stare miasto, a potem wyruszyliśmy do CERNu. W samym instytucie przebywaliśmy 3 godziny. W samej Genewie także mieliśmy zadania językowe. Ostatniego dnia byliśmy w największym mieście Szwajcarii – Zürichu. Zwiedzaliśmy przepiękne kościoły gotyckie, a potem Muzeum FIFA. Spędziliśmy tam około 2 godzin, lecz dla mnie, fana piłki nożnej i tak było to za mało, bo Muzeum jest niezwykle bogate w eksponaty.

Bardzo się cieszę, że miałem możliwość takiego wyjazdu. Poznałem wielu wspaniałych ludzi, zwiedziłem wiele miejsc, a cała Szwajcaria wywarła na mnie ogromne wrażenie.

Mamy nadzieję, że w przyszłości także i inni uczniowie będą mogli skorzystać z takiej edukacyjnej podróży organizowanej przez Towarzystwo Szkół Twórczych, do którego nasze Liceum należy już od ponad 20 lat.