Miasto, powiat, region – UAT tworzy ofertę turystyczną

Miasto, powiat, region – UAT tworzy ofertę turystyczną

W dniach 22-23 marca 2017 r. w Centrum Kultury KulturFabrik w Hoyerswerdzie (Niemcy) odbyły się kolejne warsztaty w ramach projektu „RegionalManagement. Kompetencje i perspektywy zawodowe w polsko-saksońskim przygraniczu”, w których brały udział  Szkolne Agencje Turystyczne z polskich i niemieckich szkół, w tym oczywiście nasza. Tematem spotkania Młodych Menedżerów Turystyki i Kultury było pt. „Opracowanie regionalnej oferty turystycznej”

Odbyły się one w bardzo miłym i licznym gronie i przyjaznej atmosferze. Poznaliśmy wspaniałych ludzi z innych polskich i niemieckich miast. Było nam niezwykle miło, gdy uczestników warsztatów przywitali zaproszeni goście: p. Köhler z Saksońskiego Ministerstwa Edukacji, p. Delling Burmistrz Hoyerswerdy oraz kierownik projektu Tomasz Jaśków. Po oficjalnej części wszystkie Agencje Uczniowskie przedstawiły wyniki dotychczasowej działalności ich agencji, w szczególności analizę SWOT swojego miasta. W naszym przypadku skupiliśmy się na mocnych i słabych stronach Bolesławca, pokazując zarówno szanse, jak i zagrożenia oraz zapoznając inne firmy z tym, co uważamy za atuty Bolesławca i okolic. W przygotowaniu tego wystąpienia korzystaliśmy z pomocy i materiałów,  jakie otrzymaliśmy ze strony pani Renaty Czerwińskiej, specjalisty ds. promocji w Starostwie Powiatowym w Bolesławcu. Po pierwszej części warsztatów zwiedzaliśmy szkołę w Hoyerswerdzie. Wieczorem omawialiśmy nasze wystąpienia i była to pouczająca lekcja tego, jak unikać błędów w przygotowywaniu tego typu prezentacji.

Drugi dzień był jeszcze bardziej emocjonujący. Na konkretnym przykładzie uczyliśmy się, jak najlepiej reklamować walory turystyczne, unikając suchych, encyklopedycznych faktów, a skupiając się na atrakcyjnych wątkach i opowieściach. To było dla nas ciekawe doświadczenie. Po tej części zostaliśmy podzieleni na grupy z osobami z różnych miejscowości. Dostaliśmy dwa zadania do wykonania. Pierwsze polegało na wyciągnięciu z krótkiego tekstu najważniejszych elementów i zastanowieniu się nad historią, która mogła się wówczas wydarzyć. Wymyślaliśmy również hasła do naszych prac oraz robiliśmy plakaty. Kolejnym zadaniem było wyciągnięcie jak najwięcej informacji z krótkiego filmiku promującego dane miasto.

Warsztaty były urozmaicone zwiedzaniem Hoyerswerdy, w tym szczególnie działającego tam Muzeum Komputerów, miejsca ciekawego nie tylko dla informatyków.  W czasie, gdy my pracowaliśmy odbywały się równoległe warsztaty dla naszych nauczycieli – opiekunów firm.

Warsztaty były naprawdę ciekawym przeżyciem i doświadczeniem. Dużo się nauczyliśmy i zarazem świetnie bawiliśmy.

Nie możemy się doczekać kolejnych.

Uczniowska Agencja Turystyczna

war1 plakat-regionalmanagementlogo

Komentarze

komentarzy

Podobne wpisy

PROGRAM IMPREZ XXVII DFN 2024

PROGRAM IMPREZ XXVII DFN 2024

24/10/2024 08:00 Kamienny ślad – wystawa skał, skamielin i minerałów mgr Ewa Suchecka Wystawa geologiczna prezentująca mineralne zbiory I Liceum Ogólnokształcącego.  24/10/2024 09:50 Czy współczesny młody człowiek potrzebuje dyscypliny? mgr Monika Filipiak Celem tych zajęć jest...

Powitania i … pożegnanie

Powitania i ... pożegnanie

Po dwóch miesiącach nasza szkolna aula znów wypełniła się widownią. Zasiedli w niej: dyrekcja, nauczyciele, rodzice, licealistki i licealiści. Gościliśmy także panią Alinę Zarembecką, członkinię Zarządu Powiatu Bolesławieckiego. W letniej atmosferze powitaliśmy nowy rok szkolny, nowe klasy...

Przyjdź – sprzedaj – kup

Przyjdź - sprzedaj - kup

Tradycyjnie Samorząd Uczniowski zachęca do sprzedaży/kupna używanych podręczników i innych dodatkowych wydawnictw związanych z nauką (repetytoria maturalne, zestawy ćwiczeń...). Przez pierwsze 2 tygodnie września (począwszy od wtorku) na I piętrze (obok pokoju nauczycielskiego) będzie miejsce...