Miasto, powiat, region – UAT tworzy ofertę turystyczną

Miasto, powiat, region – UAT tworzy ofertę turystyczną

W dniach 22-23 marca 2017 r. w Centrum Kultury KulturFabrik w Hoyerswerdzie (Niemcy) odbyły się kolejne warsztaty w ramach projektu „RegionalManagement. Kompetencje i perspektywy zawodowe w polsko-saksońskim przygraniczu”, w których brały udział  Szkolne Agencje Turystyczne z polskich i niemieckich szkół, w tym oczywiście nasza. Tematem spotkania Młodych Menedżerów Turystyki i Kultury było pt. „Opracowanie regionalnej oferty turystycznej”

Odbyły się one w bardzo miłym i licznym gronie i przyjaznej atmosferze. Poznaliśmy wspaniałych ludzi z innych polskich i niemieckich miast. Było nam niezwykle miło, gdy uczestników warsztatów przywitali zaproszeni goście: p. Köhler z Saksońskiego Ministerstwa Edukacji, p. Delling Burmistrz Hoyerswerdy oraz kierownik projektu Tomasz Jaśków. Po oficjalnej części wszystkie Agencje Uczniowskie przedstawiły wyniki dotychczasowej działalności ich agencji, w szczególności analizę SWOT swojego miasta. W naszym przypadku skupiliśmy się na mocnych i słabych stronach Bolesławca, pokazując zarówno szanse, jak i zagrożenia oraz zapoznając inne firmy z tym, co uważamy za atuty Bolesławca i okolic. W przygotowaniu tego wystąpienia korzystaliśmy z pomocy i materiałów,  jakie otrzymaliśmy ze strony pani Renaty Czerwińskiej, specjalisty ds. promocji w Starostwie Powiatowym w Bolesławcu. Po pierwszej części warsztatów zwiedzaliśmy szkołę w Hoyerswerdzie. Wieczorem omawialiśmy nasze wystąpienia i była to pouczająca lekcja tego, jak unikać błędów w przygotowywaniu tego typu prezentacji.

Drugi dzień był jeszcze bardziej emocjonujący. Na konkretnym przykładzie uczyliśmy się, jak najlepiej reklamować walory turystyczne, unikając suchych, encyklopedycznych faktów, a skupiając się na atrakcyjnych wątkach i opowieściach. To było dla nas ciekawe doświadczenie. Po tej części zostaliśmy podzieleni na grupy z osobami z różnych miejscowości. Dostaliśmy dwa zadania do wykonania. Pierwsze polegało na wyciągnięciu z krótkiego tekstu najważniejszych elementów i zastanowieniu się nad historią, która mogła się wówczas wydarzyć. Wymyślaliśmy również hasła do naszych prac oraz robiliśmy plakaty. Kolejnym zadaniem było wyciągnięcie jak najwięcej informacji z krótkiego filmiku promującego dane miasto.

Warsztaty były urozmaicone zwiedzaniem Hoyerswerdy, w tym szczególnie działającego tam Muzeum Komputerów, miejsca ciekawego nie tylko dla informatyków.  W czasie, gdy my pracowaliśmy odbywały się równoległe warsztaty dla naszych nauczycieli – opiekunów firm.

Warsztaty były naprawdę ciekawym przeżyciem i doświadczeniem. Dużo się nauczyliśmy i zarazem świetnie bawiliśmy.

Nie możemy się doczekać kolejnych.

Uczniowska Agencja Turystyczna

war1 plakat-regionalmanagementlogo

Komentarze

komentarzy

Podobne wpisy

Dzień Francuski – czyli „Chapeaux bas”

Dzień Francuski - czyli "Chapeaux bas"

Czapki z głów dla organizatorów tegorocznego Dnia francuskiego, czyli dla naszego I Liceum Ogólnokształcącego im. Wł. Broniewskiego i Powiatowego Centrum Edukacji i Kształcenia Kadr w Bolesławcu. Przedstawicielki dwu zaprzyjaźnionych placówek oświatowych przygotowały z tej okazji w naszej szkole...

Jakub Korzeniewicz w międzynarodowym etapie Olimpiady Lingwistyki Matematycznej!

Jakub Korzeniewicz w międzynarodowym etapie Olimpiady Lingwistyki Matematycznej!

Ogromnym sukcesem może pochwalić się  Jakub Korzeniewicz z klasy IVa, który został laureatem VII miejsca w XXII Ogólnopolskiej Olimpiadzie Lingwistyki Matematycznej we Wrocławiu, tym samym zakwalifikował się do etapu międzynarodowego i będzie reprezentował Polskę, tym razem w stolicy Brazylii...

Książki za „Złotówkę”

Książki za "Złotówkę"

W dniach 07.04 - 19.04. w I LO odbywa się kiermasz książek używanych, pochodzących ze zbiorów szkolnej biblioteki. Prawie siedem tysięcy egzemplarzy czeka na nowe życie. Zapraszamy wszystkich, którzy za symboliczną złotówkę pragną kupić książkę popularnonaukową lub dzieło literatury pięknej, tym...